Nowoczesny design sklepów – trendy 2023 roku
Wystrój wnętrza sklepu odgrywa kluczową rolę w kształtowaniu relacji między klientem a sprzedawcą. Jego wpływ przejawia się we wszystkich obszarach, od nastroju i zachowania klienta aż po jego postrzeganie marki, co ostatecznie wpływa na jego decyzję o zakupie. Dzięki przemyślanemu projektowi sklepu marki mogą wykorzystać ten wpływ na swoją korzyść.
W tym artykule przygotowaliśmy 6 głównych trendów w projektowaniu sklepów na ten rok.
Ukierunkowanie na emocje
Emocje są istotną częścią ludzkiego procesu decyzyjnego. Projekt sklepu powinien być starannie zaprojektowany, aby wspierać pozytywne emocje u klientów i zachęcać ich do zakupu. Na przykład w projekcie sklepu Super ZOO udało nam się to osiągnąć dzięki grafice emocjonalnej. Zachęca ona klientów do kupowania smakołyków dla swoich czworonożnych pupili. W sklepie z koralikami Manumi znaleźć można grafiki z hasłami zachęcającymi do kreatywności. Ale sam projekt nie wystarczy. Oświetlenie w sklepie również odgrywa ważną rolę, ponieważ ma bezpośredni wpływ na to, jak czuje się klient.
Doznania klienta
Najłatwiejszym sposobem dotarcia do emocji jest doznanie. Dlatego częścią designu sklepu lub salonu wystawowego powinny być także „elementy rozrywkowe”. Zamienią one zwykłe zakupy w niezwykłe doświadczenie związane z Twoją marką. Możliwości zapewnienia doznań są nieograniczone. Zaprezentuj swój produkt w pomysłowy sposób i pozwól kupującym wypróbować go oraz poczuć. Skorzystaj z interaktywnych ekspozytorów sklepowych, ekranów dotykowych, wirtualnej rzeczywistości lub projekcji 3D. Wyznacz miejsce w sklepie, w którym klienci mogą zainspirować się Twoimi produktami, takie jak kącik z zaprojektowanym pokojem dziecięcym, który włączyliśmy do projektu sklepu Malvík.
Minimalistyczny projekt sklepu
Minimalizm stał się trendem w projektowaniu wnętrz w ostatnich latach. Nie inaczej jest w przypadku obiektów komercyjnych, gdzie wygrywa otwartość i naturalność przestrzeni. Są one szczególnie popularne w małych sklepach, gdzie cała dostępna przestrzeń musi zostać efektywnie wykorzystana. Przyczynia się to również do przejrzystości sklepu, dzięki czemu klient może lepiej zorientować się w ofercie. Co więcej, przestronność przestrzeni i dostosowanie ilości wyposażenia detalicznego utoruje drogę dla wyróżniających się środków komunikacji POSM, które będą się lepiej wyróżniać. Doskonałym przykładem minimalizmu w aranżacji wnętrz jest projekt apteki Pilulka.
Technologia cyfrowa w handlu detalicznym
Cyfryzacja ma miejsce we wszystkich sektorach, nie tylko w handlu detalicznym. Dlatego nie zapominaj w swoim sklepie o elementach Digital Signage. Korzystając z paneli dotykowych, można zapewnić klientom pełny przegląd asortymentu produktów i połączyć sklep ze sklepem internetowym. Przyszłość handlu detalicznego spoczywa w technologiach. Zgodnie potwierdzili to światowi eksperci na targach EuroShop 2023 w Düsseldorfie, gdzie odwiedzający mogli zapoznać się z koncepcją Just Walk Out, inteligentnymi wózkami sklepowymi i technologiami sprzedaży 24/7. Nasza nowa usługa Futureshop247.cz zapewnia również rozwiązania dla sklepów zautomatyzowanych.
Zrównoważony rozwój
Tegoroczna edycja największych targów handlu detalicznego, odbyła się również w duchu zrównoważonego rozwoju. Klienci coraz częściej zwracają uwagę na kwestię ekologii, wybierając nie tylko produkty, ale także odwiedzając sklep. Zwracają większą uwagę na pochodzenie produktu i jego ślad ekologiczny, a także dostrzegają podejście do zrównoważonego rozwoju poszczególnych marek i sprzedawców detalicznych. Jeśli Twój cel i podejście w tym zakresie jest jednoznaczne, upewnij się, że znajduje to odzwierciedlenie we wnętrzu sklepu. Popularne są na przykład naturalne i nadające się do recyklingu materiały wykorzystywane do produkcji ekspozytorów sklepowych i innych elementów wyposażenia sklepów. Zobacz nasz ekologiczny stojak Panasonic.
Kreatywne POSM
Nie rozpaczaj, jeśli powyższe trendy wydają się zbyt przyziemne. Zawsze możesz pracować nad środkami POSM. Co może Ci tylko wyjść na dobre. Jak się okazuje, klienci doceniają interesującą, odważną, a czasem nawet nowatorską komunikację. Wyraźny sukces zawdzięczają odważnym kolorom w nieoczekiwanych kombinacjach, niekonwencjonalnym elementom, takim jak te widoczne w pop-arcie, a także zabawnym technologiom. Nie bój się postawić na stojaki interaktywne, które dosłownie przemawiają do klientów. Sztuka przyciągania uwagi tkwi nie tylko w kolorach, ale także w sposobie interakcji z kupującymi.